Ξύπνημα χωρίς καφέ; Πώς ;

 

Το πιθανότερο είναι ότι πιστεύετε πως δεν ζείτε χωρίς καφέ και πως τίποτε άλλο δε μπορεί να σας «ανοίξει το μάτι» το πρωί όσο ένας μυρωδάτος- φρεσκοκομμένος καφές. Ωστόσο, οι περισσότεροι γιατροί συμφωνούν πως τα οφέλη του καφέ σταματούν στα δύο φλιτζάνια ημερησίως –ίσως και λιγότερα αν είστε έγκυος.

Αν χρειαζόσασταν έναν ακόμα λόγο για να βάλετε τη μαύρη σοκολάτα στη ζωή σας, μάθετε πως μία από τις πολλές ιδιότητές της είναι να «ξυπνά» τον οργανισμό. Σύμφωνα με τους ειδικούς, μάλιστα, μία σοκολάτα μέτριου μεγέθους περιέχει περίπου 6mg καφεΐνης, ενώ 1 φλιτζάνι καφέ περιέχει 100-150mg. Περιέχει, όμως, και θεοβρωμίνη, που μαζί με το μαγνήσιο και το φώσφορο είναι συστατικά που μειώνουν την κούραση, διώχνουν την υπνηλία και βελτιώνουν άμεσα τη διάθεση. Τονώνουν τις πνευματικές δυνάμεις και δραστηριοποιούν το σώμα, για να παράγει περισσότερη ενέργεια.
 
Προσοχή, όμως, παρά τις ευεργετικές της ιδιότητες, χρειάζεται μέτρο στην κατανάλωση της μαύρης σοκολάτας, αν θέλετε να ακολουθείτε ισορροπημένη διατροφή. Έτσι, ένα μικρό κομματάκι την ημέρα αρκεί.Μπορείτε, λοιπόν, πού και πού, αντί για πρωινό καφέ να πίνετε ένα ρόφημα μαύρης σοκολάτας!

Τσάι

Το τσάι είναι ό,τι πρέπει ως ρόφημα για το πρωινό σας, καθώς η καφεΐνη (τεΐνη για την ακρίβεια) που περιέχεται στο τσάι, σε συνδυασμό με τη θειανίνη, βοηθούν στη λειτουργία του εγκεφάλου και χαρίζουν διαύγεια, χωρίς να διενεργούν υπερβολικά στον οργανισμό μας –π.χ. διαταράσσοντας τον ύπνο, όπως μπορεί να κάνει ο καφές.

Αναφορικά με την ποσότητα καφεΐνη του τσαγιού, οι ειδικοί υποστηρίζουν πως η ποσότητα καφεΐνης που περιέχεται σε 2 espresso ισοδυναμεί με 10 φλιτζάνια πράσινου τσαγιού και 4-5 φλιτζάνια μαύρου.

Έτσι, είτε πράσινο (που είναι και πολύ πιο ωφέλιμο) είτε μαύρο, το τσάι μπορεί να αντικαταστήσει άφοβα τον πρωινό καφέ σας!

Βιταμίνη C: Πορτοκάλι ή ακτινίδιο

Η βιταμίνη C αποτελεί μία από τις καλύτερες πηγές ενέργειας –έρευνα του Πανεπιστημίου της Arizona έδειξε ότι άτομα που λαμβάνουν βιταμίνη C σε καθημερινή βάση έχουν καλύτερες επιδόσεις στον διάδρομο γυμναστικής.

Έτσι, ένας φρεσκοστυμμένος χυμός πορτοκαλιού, ο οποίος να περιέχει και ακτινίδιο αποτελεί εξαιρετική τονωτική «ένεση» για το πρωινό σας ξύπνημα.

Νερό με λεμόνι (και μέλι)

Οι ειδικοί αναφέρουν ότι ένας ιδανικός συνδυασμός για πρωινό ξύπνημα είναι ζεστό νερό με λεμόνι και προαιρετικά λίγο μέλι, αν δεν είστε πολύ αυστηροί με τα κιλά σας. Γιατί; Γιατί τα τρία αυτά συστατικά έχουν την ιδιότητα να τονώνουν άμεσα τον οργανισμό και να βελτιώνουν τη διάθεση. Το νερό βοηθά τον οργανισμό να «καθαρίζει» και ενισχύει τη δημιουργία νέων κυττάρων, βελτιώνοντας τη λειτουργία του εγκεφάλου, το λεμόνι ενεργοποιεί τα ένζυμα του στομάχου που βοηθούν στην πέψη. Το δε μέλι χαρίζει άμεσα ενέργεια, χωρίς πολλές θερμίδες. Επιπλέον, το άρωμα και μόνο του φρέσκου λεμονιού φτιάχνει τη διάθεση!

Αν θέλετε μερικούς ακόμα καλούς λόγους για να βάλετε το νερό με λεμόνι στις πρωινές σας συνήθειες, μάθετε ότι πρόκειται για εξαιρετικό καθαρτικό του στομάχου και του εντέρου, είναι διουρητικό, βοηθά στην διατήρηση καθαρής επιδερμίδας και ενισχύει τις προσπάθειές σας για απώλεια βάρους!

Προσπαθήστε, λοιπόν, να πίνετε ένα φλιτζάνι ζεστό νερό με τον χυμό από μισό πορτοκάλι και μία κουταλιά του γλυκού μέλι. Ανακατέψτε καλά το μείγμα και πιείτε το αμέσως, πριν ακόμα βουρτσίσετε τα δόντια σας!

Μήλα

Σίγουρα έχετε ακούσει ότι τα μήλα μπορούν να σας ξυπνήσουν καλύτερα από τον καφέ. Στην πραγματικότητα, λένε οι ειδικοί, η καφεΐνη του καφέ σαφώς ξυπνά τον οργανισμό πιο εύκολα, αλλά τα μήλα είναι προτιμότερα από τον καφέ αν κάνετε πολλές σωματικές δραστηριότητες κατά το ξεκίνημα της ημέρας σας, καθώς προσφέρουν περισσότερη ενέργεια για περισσότερη ώρα.

Τα μήλα έχουν πολλές ακόμα ευεργετικές ιδιότητες, όπως το να ενισχύουν τη λειτουργία των πνευμόνων, αυξάνοντας έτσι τις αντοχές σας και προστατεύοντάς σας από καρκίνο των πνευμόνων. Επίσης, βελτιώνουν τη δυσοσμία του στόματος, ενώ είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά.Έτσι, ένας φυσικός χυμός μήλου το πρωί, είναι ό,τι πρέπει για ευχάριστο ξύπνημα!

 

 

πηγή 1 , εικόνα 1εικόνα 2

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο