– Κι εγώ θέλω γλυκό μετά το μεσημεριανό.

«..Και πήγες στην δουλειά, και γύρισες!

      ..Και το έφαγες το μεσημεριανό ,

    -Ναι, κι εγώ θέλω κάτι γλυκό , τώρα ..; «

 

 

 

 

 

Αυτή η «τρελή» ανάγκη να φάμε κάτι γλυκό μετά το γεύμα δικαιολογείται :

Το γεύμα είναι πολύ αλμυρό.

Αν τρώμε κάτι με πολύ αλάτι είναι λογικό το σώμα μας μετά να προσπαθεί να διατηρήσει την ισορροπία του, ζητώντας κάτι γλυκό.

 

Το γεύμα περιλαμβάνει πολλούς απλούς υδατάνθρακες.

Λευκά μακαρόνια, ρύζι, τοστ με άσπρο ψωμί κ.α. Όλα αυτά αυξάνουν κατακόρυφα το σάκχαρο του αίματος. Εκείνη την στιγμή μπορεί να νιώθουμε ωραία γιατί αυξάνονται τα επίπεδα του σακχάρου και είμαστε σε κατάσταση ηρεμίας. Αυτή όμως είναι μία στιγμιαία αντίδραση του οργανισμού. Παράλληλα η ινσουλίνη μειώνει ξανά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, με αποτέλεσμα να αναζητάμε κάτι γλυκό. Άρα καλό θα ήταν ν’αντικαταστήσουμε  τους απλούς υδατάνθρακες με σύνθετους, όπως ψωμί ολικής άλεσης, καστανό ρύζι και ζυμαρικά ολικής. Θα μας βοηθήσει όχι μόνο να μην αναζητήσουμε κάποιο γλυκό γεύμα μετά, αλλά να νιώθουμε χορτάτοι για περισσότερη ώρα.

Τρώμε γρήγορα και δεν μασάμε καλά το φαγητό μας.

Για μία καλή πέψη το πρώτο που πρέπει να κάνουμε, είναι η καλή μάσηση της τροφής. Έρευνες λένε, ότι κάθε μπουκιά πρέπει να την μασάμε τουλάχιστον 20 φορές. Επίσης ο εγκέφαλος για να αντιληφθεί το αίσθημα του κορεσμού, χρειάζεται τουλάχιστον 20 λεπτά (όντως ισχύει !). Δυστυχώς, με τους γρήγορους ρυθμούς στους οποίους ζούμε, «τρώμε στο πόδι», δε μασάμε καλά την τροφή μας και πολύ απλά την καταπίνουμε. Αυτή η ασυνείδητη διαδικασία, φυσικά δεν οδηγεί σε κορεσμό αλλά αντίθετα είναι στρεσογόνος και στο τέλος ζητάμε γλυκό.

Αφυδάτωση

Δεν πίνουμε αρκετό νερό, με αποτέλεσμα μη καλή πέψη, έλλειψη κορεσμού, μη επαρκή ενυδάτωση που μεταφράζεται επίσης σε υπογλυκαιμία. Απαραίτητα ημερήσια πρόσληψη νερού 8-10 ποτήρια (ήπιες σήμερα νερό ;). Αν δεν έχουμε προβλήματα γαστρεντερικού όπως γαστροοϊσοφαγική παλινδρόμηση, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να πίνουμε νερό πριν και κατά την διάρκεια του γεύματος.

Απλή συνήθεια

Πόσες φορές κάνουμε πράγματα κατά την διάρκεια της ημέρας, χωρίς να το επιθυμούμε αληθινά, απλά γιατί έτσι είναι η ρουτίνα μας ή υπάρχουν ερεθίσματα που μας παρακινούν. Π.χ: Κάθε μέρα το απόγευμα πίνουμε καφέ και τον συνοδεύουμε με γλυκό. Ακόμη και αν μια μέρα δεν το επιθυμούμε αληθινά, περνώντας έξω από ένα καλό καφέ, μόνο με την μυρωδιά, θα μπούμε να πάρουμε έναν καφέ και φυσικά ένα γλυκάκι. Για να ξεπεραστεί μια συνήθεια θα πρέπει να την συνειδητοποιήσουμε, να την αποδεχτούμε  και φυσικά να θελήσουμε να την αλλάξουμε. Επίσης βασικό είναι να καταλάβουμε τι νιώθουμε πριν το κάνουμε, τι μας ωθεί σε αυτό (π.χ λύπη, θυμός ή καυγάς) και επίσης τι νιώθουμε μετά (π.χ ανακούφιση, ηρεμία, ενοχές..) Βοηθάει να διατηρούμε ένα ημερολόγιο, στο οποίο σημειώνουμε πότε έγινε, τι μεσολάβησε πριν και φυσικά τα συναισθήματα μας. Χρειάζεται όμως επιμονή και όχι αυτομαστίγωμα.

πηγή , εικόνα1 , εικόνα 2 , εικόνα 3 , εικόνα 3 , 

 

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο