Tα κατεψυγμένα φρούτα είναι εξίσου θρεπτικά, ας φτιάξω ένα red smoothie.

Η μέρα των ερωτευμένων πλησιάζει.

Και για να μείνουμε λίγο στο κλίμα, ας φτιάξουμε ένα red smoothie, για να μείνουμε στο κύριο χρώμα της ημέρας !

114   κούπα χυμό μήλου
1  μπανάνα
1   κούπα κατεψυγμένες φράουλες
1   κούπα κατεψυγμένα κόκκινα μούρα (κατά κόσμο raspberries )
 
 
 
Βρούμμ.. στο μπλέντερ, και έτοιμο ! Νόστιμο, με τέλειο χρώμα και απόλυτα θρεπτικό.
Μερίδες 2,0
Νάτριο 10 mg
Μέγεθος μερίδας 14 fl oz
Υδατάνθρακες 56 gr
Θερμίδες 230 kcal
Ινών 12gr
Λιπαρά 1,5gr
Σάκχαρα 33gr
Κορεσμένα λιπαρά 0gr
Πρωτεΐνη 3gr
Χοληστερόλη 0 mg

Δεν είναι όμως στα φρούτα της εποχής η φράουλα και τα μούρα, αν πάρουμε κατεψυγμένα δεν χάνουν τις βιταμίνες τους ;

Η θρεπτική αξία των φρούτων και των λαχανικών μειώνεται όσο μένουν στο ψυγείο, ενώ αντιθέτως διατηρείται καλύτερα όταν τα φυλάμε στην κατάψυξη, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Επιστήμονες από το Τμήμα Επιστήμης & Τεχνολογίας Τροφίμων του Πανεπιστημίου της Τζώρτζια στην Αθήνα (UGA) ανέλυσαν την περιεκτικότητα σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία οκτώ φρούτων και λαχανικών την ημέρα που τα αγόρασαν και έπειτα από πέντε ημέρες σε ένα οικιακό ψυγείο.

Επιπλέον, ανέλυσαν ανάλογη ποσότητα από τα ίδια προϊόντα, τα οποία τοποθέτησαν στην κατάψυξη αμέσως μετά την αγορά τους.

Τα προϊόντα που αναλύθηκαν ήταν τα μούρα, οι φράουλες, το μπρόκολο, τα φασολάκια, το καλαμπόκι, το σπανάκι, το κουνουπίδι και ο αρακάς.

Όπως διαπίστωσαν, η θρεπτική αξία των περισσότερων κατεψυγμένων ήταν εφάμιλλη με αυτή που είχαν όταν πρωτοαγοράστηκαν, ενώ η περιεκτικότητά τους σε βιταμίνες Α, C και φολικό οξύ ήταν μεγαλύτερη από εκείνα που είχαν αποθηκευθεί στο ψυγείο.

«Η περιεκτικότητα των φρούτων και των λαχανικών σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία ελαττώνεται όσο περνάει ο καιρός από τη συγκομιδή τους», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Ρόναλντ Πεγκ, αναπληρωτής καθηγητής Επιστήμης της Διατροφής στο UGA.

«Η μελέτη μας έδειξε ότι όσα καταψύχονται παρέχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά απ’ ό,τι όσα φυλάσσονται στο ψυγείο.

»Αυτό είναι αναμενόμενο διότι τα συγκεκριμένα τρόφιμα είναι ζώντες οργανισμοί, που αναπνέουν, γερνάνε και διασπώνται με τον καιρό. Επιπλέον, υπάρχει το οξειδωτικό, το μικροβιακό και το ενζυμικό στρες που τα κάνουν να χάνουν θρεπτικά συστατικά».

Η αναπνοή είναι μία διεργασία στα φρούτα και στα λαχανικά που τα φθείρει. Κατ’ αυτήν, τα οργανικά στοιχεία τους (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη) διασπώνται, με αποτέλεσμα την αλλοίωσή τους.

Δεδομένου ότι ο περισσότερος κόσμος δεν αγοράζει καθημερινά αλλά σε εβδομαδιαία βάση τα φρούτα και τα λαχανικά που θα καταναλώσει, ο δρ Πεγκ εκτίμησε ότι από θρεπτικής πλευράς είναι προτιμότερο να φυλάει όσα από αυτά μπορεί στην κατάψυξη.

«Η κατάψυξη είναι το κουμπί της παύσης για τη φύση», εξήγησε παραστατικά. «Συμβάλει στην διατήρηση της θρεπτικής αξίας των φρέσκων προϊόντων στο στάδιο της αποθήκευσης».

Η νέα μελέτη υποστηρίζει τα ευρήματα μιας άλλης, που δημοσιεύθηκε το 1998 στην επιθεώρηση «Food Chemistry» και έδειξε ότι η περιεκτικότητα σε βιταμίνη C του κατεψυγμένου αρακά και του κατεψυγμένου μπρόκολου είναι παρόμοια με αυτήν που έχουν όταν είναι φρέσκα.

 

Λίγες μέρες νωρίτερα αναφορά στην μέρα του Αγίου Βαλεντίνου, για να προλάβουμε να προμηθευτούμε strawberries και raspberries !

Happy valentines day !

 
 

πηγήπηγή2. εικόνα 2 , εικόνα 1

 

 
Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο