Κλιματιστικό – Πονόλαιμος – Διατροφή

Έχει ζέστη, ιδρώνουμε, μετά ανοίγουμε το κλιματιστικό και απολαμβάνουμε την δροσιά του, μαζί με ένα απολαυστικό παγωτό ή μία σπιτική λεμονάδα με πολλά-πολλά παγάκια.
Συγχαρητήρια υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ερεθιστεί ο λαιμός μας.

Πως μπορεί όμως η διατροφή να μας βοηθήσει;

Τσάι με μέλι:

Φτιάχνουμε ένα τσάι, και προσθέτουμε μία κουταλιά μέλι και το καταναλώνουμε ζεστό (όχι καυτό!).
Το μέλι δημιουργεί μία επίστρωση στο εσωτερικό του λαιμού και βοηθάει να μειωθεί ο ερεθισμός που προκαλεί τον βήχα.

Κοτόσουπα:

Το έχουμε σαν γιατροσόφι, αλλά έχει επιβεβαιωθεί πως έχει ήπιες αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που ανακουφίζουν τον πονεμένο λαιμό. Και αν προσθέσουμε και λαχανικά (καρότα, κρεμμύδι, σέλινο, γλυκοπατάτα και σκόρδο ) προσφέρουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά και έχουν μεγαλύτερη θεραπευτική δράση.

Μπανάνα:

Αντίθετα με τα περισσότερα φρούτα τα οποία είναι όξινα και ερεθίζουν τον πονεμένο λαιμό μας, η μπανάνα είναι μαλακή και καταπραϋντική. Έτσι καταπίνεται εύκολα, είναι πλούσια σε βιταμίνη C και B6 και κάλιο.

Ομελέτα ή αυγά scrambled:

Η πρωτεΐνη που περιέχεται στο ασπράδι (μπορούμε αν θέλουμε να φτιάξουμε το φαγητό μόνο με ασπράδια ) καταπολεμά την φλεγμονή, γι αυτό και το αυγό είναι ιδανική τροφή για το κρυολόγημα.
Μπορούμε να το καταπιούμε εύκολα οπότε είναι κατάλληλη τροφή για τον πονόλαιμο, θα πρέπει όμως ν’αποφύγουμε το πολύ αλάτι και τα μπαχαρικά.

Φασκόμηλο:

Γνωστό για τις θεραπευτικές του ιδιότητες, και χρησιμοποιείται ευρέως στην φαρμακευτική.Αν προσθέσουμε ένα κλαράκι στο τσάι ή την σούπα μας, θα δώσουμε έξτρα άρωμα και θεραπευτική δράση.

Χυλός βρώμης:

Πολύ πλούσιος σε διαλυτές ίνες, όχι μόνο βοηθάει για να πέσει η κακή χοληστερίνη, αλλά μας χορταίνει για πολύ ώρα, και είναι ιδανικό για περιπτώσεις που δεν έχουμε ιδιαίτερη όρεξη για φαγητό, όμως χρειαζόμαστε κάτι θρεπτικό.
Μπορούμε να αυξήσουμε την καταπραϋντική δράση, αν προσθέσουμε μέλι και μπανάνα.

Ζυμαρικά ολικής:

Τα μακαρόνια είναι από τα πιο δημοφιλή «comford foods», από τις τροφές δηλαδή που σε κάνουν να νιώθεις καλύτερα ακόμα κι όταν είσαι άρρωστος.Επίσης είναι εύκολα στην κατάποση, όταν έχουμε ερεθισμό στον λαιμό. Όταν είναι από αλεύρι ολικής άλεσης είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως φυτικές ίνες, ψευδάργυρο,σίδηρο και βιταμίνες Β1 Β2 Β3 και Ε.

Καρότα:

Τα καρότα είναι μία καλή επιλογή, όταν έχουμε κρυώσει, γιατί είναι πλούσια σε βιταμίνες Α,Κ, C, φυτικές ίνες και κάλιο. Καλό όμως είναι να τα βράσουμε ή να τα μαγειρέψουμε στον ατμό, γιατί αν είναι ωμά θα μας ερεθίσουν τον λαιμό.

Τσάι με τζίντζερ:

Ηρεμεί τον βήχα και τον πόνο στον λαιμό.Πριν πιεις κάθε γουλιά – καλό είναι να κάνεις μερικές εισπνοές στον ατμό που βγαίνει από το φλιτζάνι, για να αντιμετωπίσεις παράλληλα το συνάχι και το βάρος στο στήθος.

Χυμός λεμονιού με μέλι:

Αναμειγνύοντας χυμό λεμονιού με μέλι μπορείς να φτιάξεις μόνος σου ένα πολύ αποτελεσματικό σιρόπι για τον λαιμό.Επειδή έχει αντιφλεγμονώδη δράση, ο πόνος στο λαιμό θα αρχίσει να περνάει όταν υποχωρήσει η φλεγμονή.

Γρήγορη ανάρρωση και συμβουλευτείτε πάντα τις οδηγίες του γιατρού σας !
Και επίσης αν έχετε σε κάποιο τρόφιμο αλλεργία ή δυσπεψία απορρίπτεται !

 

πηγή εικόνα 1 εικόνα 2 εικόνα 3 εικόνα 4εικόνα 5εικόνα 6εικόνα 7εικόνα 8εικόνα 9εικόνα 10

Πρόσφατα άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο