Έχει κρύο, ας φάμε !

Τελικά το κρύο μας κάνει να πεινάμε περισσότερο ; Ισχύει ;


 Χρειαζόμαστε περισσότερα λιπαρά όταν κάνει κρύο (!)

Αλήθεια είναι, κατά την περίοδο του χειμώνα το ανθρώπινο σώμα χρειάζεται περισσότερο λίπος, ώστε να μπορεί να κάνει οποιαδήποτε δράση ! Χρειάζεται παραπάνω ενέργεια για να διατηρήσει την θερμοκρασία του.Tο λίπος όταν είναι μέσα στα φυσιολογικά όρια δρα ευεργετικά προς τον οργανισμό μας, μας κάνει καλό , το χρειαζόμαστε, ακόμα και η καρδιά περιλαμβάνει λίπος. 

Άρα ζαχαροπλάστες και ντιλιβεράδες ξεχυθείτε στους δρόμους, σήμερα θα φάμε …ΟΧΙ ! (Υ.γ :Μόνο σε φυσιολογικά επίπεδα το λίπος μας κάνει καλό ! )

 

Μία λίστα με τρόφιμα που θα ήταν καλό να αποφύγουμε :

1. Μαγιονέζες, κρέμες γάλακτος, αλλαντικά… (bye, bye !)

2. Ας μην ξεχνάμε το νερό! Κατά τη διάρκεια της ημέρας, το νερό θα βοηθήσει τον μεταβολισμό μας να λειτουργεί καλύτερα. Είναι μία απαραίτητη ουσία, που παίζει καθοριστικό ρόλο στον ανθρώπινο μεταβολισμό όλων των βασικών θρεπτικών συστατικών (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη).

3. Συχνή κατανάλωση φρούτων. Η ενέργεια, προερχόμενη από τα φρούτα θα διοχετεύεται πιο αργά στο σώμα, θα μας διατηρήσει χορτάτους για πιο πολύ ώρα, και θα συμβάλλει και στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου. 

4. Μείωση του αλκοόλ που συμβάλει έντονα σε υπογλυκαιμικά επεισόδια, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι θα μας κάνει να πεινάσουμε περισσότερο και να ζητήσουμε γλυκό ή λιπαρό τρόφιμο. (Ήπιαμε αρκετά .. φτάνει! )

Τι τρόφιμα θα μπορούσαμε να καταναλώσουμε για να μειώσουμε την πείνα μας.

  • Κατανάλώνουμε άπαχη πρωτεΐνη κατά τη διάρκεια της ημέρας. Βοηθά στη διατήρηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, η οποία βοηθά να κρατήσει τους πόθους μας υπό έλεγχο.

(Άπαχη πρωτεΐνη : Ασπράδια αυγών, μοσχαρίσιο φιλέτο (φιλέ μινιόν), στήθος γαλοπούλας,άπαχο ζαμπόν, χοιρινό φιλέτο, ψάρι γλώσσα, μπακαλιάρος, τόνος σε κονσέρβα, σολομός, χλωρά φασόλια σόγιας – αυτά τα μικρά πράσινα φασόλια σόγιας,έχουν περισσότερη πρωτεΐνη, από ότι μια μπριζόλα από βόειο κρέας!)

  • Επιλέγουμε μήλα: κατά την πέψη τα μήλα παράγουν  την ορμόνη GLP-1, η οποία στέλνει μηνύματα στον εγκέφαλο ότι έχει επέλθει κορεσμός από το φαγητό έτσι ώστε η πρόσληψή του να είναι λιγότερη. Έχει αποδειχθεί ότι η κατανάλωση ενός μήλου πριν από  το γεύμα μειώνει κατά 15% την τάση για λήψη περισσότερης τροφής.
  • Πράσινο τσάι: 3-6 κούπες πράσινο τσάι τη μέρα επιταχύνουν κατά 40% το ρυθμό με τον οποίο το σώμα καίει την ενέργεια των  κυττάρων, ενώ ο ρυθμός καύσης του λίπους αυξάνεται. Το γεγονός αυτό, οφείλεται στον συνδυασμό της καφεΐνης  και των φλαβονοειδών που περιέχονται στο πράσινο τσάι είτε αυτό πίνεται κρύο, είτε ζεστό.
  • Προτιμάμε το λεμόνι: Τα λεμόνια περιέχουν πικτήνη και κιτρικό οξύ, ουσίες που καταπολεμούν την αποθήκευση λίπους στο σώμα και επιβραδύνουν τη διαδικασία της πέψης. Ως επακόλουθο διαρκεί περισσότερη ώρα η αίσθηση κορεσμού και δεν πεινάς.
  • Καυτερές πιπεριές στα φαγητά μας (και στην ζεστή μας σοκολάτα !): Η καψακαϊνη, η ουσία που ευθύνεται για το κάψιμο που προκαλεί η πιπεριά, αποδείχθηκε ότι μειώνει τις λιγούρες και αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας. Μάλιστα αυτή η επίδραση παρατηρείται  σε μεγαλύτερο βαθμό σε άτομα τα οποία δεν συνηθίζουν να καταναλώνουν κοφτερά φαγητά.

 

Τροφές για να μην νιώθουμε τις χαμηλές θερμοκρασίες :

Ο άγριος σολομός, η ρέγκα, το σκουμπρί, ο γαύρος και οι σαρδέλες είναι όλα πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που θα προσφέρουν πιο γρήγορα το αίσθημα της ζέστης και της ευφορίας του οργανισμού. Επίσης, αξίζει να γνωρίζουμε ότι μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης, μείωση της αρτηριακής πίεσης, παίζουν θετικό ρόλο στη διάθεση, απώλεια μνήμης, και άλλες λειτουργίες του εγκεφάλου, και μείωση της φλεγμονής

 

 

 

ps: Σε λίγους μήνες έχουμε καλοκαίρι – υπομονή (!) – θα περάσει κι ο χειμώνας ! 

 

πηγή εικόνα 3 εικόνα 2 εικόνα 1

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο