Νυστάζω, αλλά δεν κοιμάμαι. (Αϋπνία και διατροφή)

Αϋπνία με λίγα λόγια είναι η διάθεση ή κατάσταση η οποία νιώθουμε όταν δυσκολευόμαστε να κοιμηθούμε ή νιώθουμε κόπωση και η νευρικότητα γίνεται άγχος- τα μάτια του κλείνουν- αλλά τελικά δεν τα καταφέρνουμε να κοιμηθούμε. 
Και όταν τα καταφέρουμε να κοιμηθούμε, έχει φτάσει ήδη η ώρα να ξυπνήσουμε.

Οι παράγοντες που μας προκαλούν την αϋπνία μπορεί να είναι πολλοί, όπως το άγχος, λίγο η καθημερινότητα, λίγο οι γρήγοροι ρυθμοί της ζωής, λίγο η εργασία, δεν θέλει και πολύ ο οργανισμός μας να μην καταφέρει να χαλαρώσει πριν πέσει στο κρεβάτι. Ο θόρυβος επίσης είναι ένας σημαντικός παράγοντας που ευθύνεται για τις αϋπνίες. Και όταν λέμε θόρυβος αναφερόμαστε σε ολόκληρη την γκάμα των νυχτερινών ήχων που διαταράζουν τον ύπνο μας. Από τον θόρυβο του δρόμου, από τα πάρτυ του γείτονα μας, μέχρι και το «τικ τακ» του ρολογιού που μπορεί να μας προκαλέσει νευρικότητα  και δεν μας αφήνει να χαλαρώσουμε. Το οτί δεν έχουμε σταθερό ωράριο στον ύπνο μας θα μπορεί να μας επηρεάσει, δηλαδή, την μία ημέρα να κοιμηθούμε στις 03.οο τα ξημερώματα, την επόμενη θα κοιμηθούμε αρκετές ώρες το μεσημέρι και όταν έρθει «η ώρα του ύπνου» να στροβιλιζόμαστε στο κρεβάτι.

 

 

Ευχάριστα νέα: Η διατροφή μπορεί να μας βοηθήσει!

Υπάρχουν τροφές οι οποίες με το να τις καταναλώσουμε μπορούν να μας βοηθήσουν να έχουμε όνειρα γλυκά, αλλά υπάρχουν και τροφές που ίσως και να μας προκαλούν την αϋπνία.

Ας τα δούμε πιο αναλυτικά, 

Θα ήταν καλό να αποφύγουμε:

  • Την υπερβολική κατανάλωση καφέ (Ας καταναλώσουμε έως 2 κούπες ημερησίως)
  • Τα μπαχαρικά και τα πικάντικα φαγητά λίγες ώρες πριν τον ύπνο
  • Τις μεγάλες ποσότητες λιπαρών τροφών στη καθημερινή μας διατροφή. Προτιμήστε τροφές πλούσιες σε  Ω3.
  • Αποφεύγουμε τη σοκολάτα τις βραδινές ώρες αφού περιέχει λιπαρά και διεγερτικά που οδηγούν σίγουρα σε προβλήματα ύπνου.
  • Όχι υπερβολές με το αλκοόλ τις βραδινές ώρες και καταναλώνουμε ελαφριά γεύματα.
  • Οι φράουλες, τα πορτοκάλια και τα ακτινίδια καλό είναι να αποφεύγουμε να τα καταναλώσουμε λίγο πριν τον ύπνο καθώς η βιταμίνη C που περιέχει παίζει σημαντικό ρόλο στη σύνθεση της αδρεναλίνης, ορμόνη η οποία μας κρατάει σε εγρήγορση.

Επιλέγουμε:

Το κεράσι είναι ιδανικό για έναν όμορφο και ήσυχο ύπνο. Τα κεράσια περιέχουν μελατονίνη που σύμφωνα με έρευνες αυτή η ουσία μπορεί να φτιάξει το βιολογικό μας ρολόι και να βοηθήσει στην καταπολέμηση της αϋπνίας

Οι ανάλατοι ξηροί καρποί περιέχουν μαγνήσιο που βοηθάει κατά του στρες και του άγχους.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα και το γάλα περιέχουν τριπτοφάνη, μια ουσία που βοηθάει στην παραγωγή σεροτονίνης που έχει αγχολυτική δράση.

Δημητριακά και λαχανικά περιέχουν βιταμίνη Β6 που παίζει σημαντικό ρόλο στο νευρικό σύστημα.

Η κατανάλωση κρέατος βοηθάει καθώς περιέχει σίδηρο. Η έλλειψη σιδηρού προκαλεί αϋπνία αλλά και εξάντληση κατά τη διάρκεια της ημέρας με αποτέλεσμα να κάνουμε ανήσυχο ύπνο το βράδυ.

Τέλος, το ψωμί και τα ζυμαρικά δημιουργούν την παραγωγή σεροτονίνης, που δρα ως φυσικό ηρεμιστικό.

(Ενσωματωμένα – πάντα – σ ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, χωρίς υπερβολές!)

Μπορούμε να κάνουμε μία προσπάθεια να βελτιώσουμε την διατροφή μας, και να ενσωματώσουμε κάποια από τα τρόφιμα που θα μας ωφελήσουν, για να έχουμε όνειρα γλυκά.  

 
Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο