Γρήγορες δίαιτες, πείτε όχι ευχαριστώ.

Σε κάποιες περιπτώσεις το αγχος μπορεί να μας κυριεύει με αποτέλεσμα να επιλέγουμε λύσεις έκτακτης ανάγκης, όπως οι δίαιτες εξπρές. Μερικές από αυτές είναι πολλά υποσχόμενες. Φτάνουν να υπόσχονται την απώλεια έως 7 κιλών σε μία εβδομάδα, χωρίς όμως ν᾽αναφέρεται το γεγονός ότι τέτοια ταχύτητα απώλειας βάρους μπορεί να είναι καταστροφική για το σώμα μας.
Πριν λοιπόν αποφασίσουμε να κάνουμε μια τέτοια δίαιτα, θα ήταν καλό να ενημερωθούμε γι’αυτές τις δίαιτες.

Πάντα το θέμα της διατροφής απασχολούσε και συνεχίζει να απασχολεί όλους μας, όλες τις εποχές του χρόνου χρησιμοποιούμε ένα λόγο για να σκεφτούμε να εφαρμόσουμε μία δίαιτα εξπρές.

Ο παραλογισμός ξεκινά από το Διαδίκτυο, όπου οι υποσχέσεις για αποτελεσματικές δίαιτες είναι αμέτρητες. θα ήταν καλό όμως ν᾽αναρωτηθούμε αν ισχύουν όλα αυτά και τι αποτέλεσμα μπορεί να προκαλέσουν στο σώμα μας  οι στερητικές δίαιτες.

Τι είναι οι δίαιτες εξπρές και τι υπόσχονται;
Πρόκειται για δίαιτες που υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους σε μικρό χρονικό διάστημα, π.χ. δίαιτες με πολύ χαμηλές θερμίδες,  δίαιτες υψηλές σε πρωτεΐνες, η δίαιτα μόνο με φρούτα, η δίαιτα της αποτοξίνωσης και άλλες», «Οι εν λόγω δίαιτες, στην πραγματικότητα είναι στερητικές και προκαλούν προσωρινή απώλεια βάρους.

Ειδικά αυτό που χρειάζεται να προσέξουμε είναι όταν σε κάποια δίαιτα γίνεται διαχωρισμός των επιτρεπόμενων και των τροφών που απαγορευεται -δια ροπάλου- να τα καταναλώσουμε.
Ας ξεκαθαρίσουμε ότι δεν υπάρχουν καλές και κακές τροφές, αλλά καλές και κακές συνήθειες. Εξάλλου οι στερητικές δίαιτες δεν λαμβάνουν υπόψη τις διατροφικές ανάγκες-συνήθειες του καθενός. .
Όταν διαβάζουμε για μία δίαιτα που έχει μέσα σε λίγες μέρες υπέροχα αποτελέσματα, ίσως να μπούμε στον πειρασμό να την δοκιμάσουμε, και όλα αυτά συμβαίνουν γιατί δεν έχουμε υπομονή!

Όταν θα ξεκινήσουμε μία δίαιτα εξπρές τις πρώτες μέρες μπορεί να δούμε τα αποτέλεσμα που υπόσχονται αυτές οι δίαιτες, αλλά το αποτέλεσμα προέρχεται από απώλεια υγρών και μυϊκής μάζας και όχι λίπους. Και, όπως όλοι γνωρίζουν, απώλεια βάρους χρειάζεται να σημαίνει απώλεια λίπους! Η απώλεια υγρών αποκαθίσταται αμέσως άρα ξαναπαίρνουμε κιλά και η απώλεια μυικού ιστού, αν συμβαίνει πλήττει την υγεία μας! Και, τελικά, το γρήγορο αδυνάτισμα είναι μια ψευδαίσθηση που μας δίνει πρόσκαιρη ικανοποίηση αλλά που, σχεδόν πάντα, καταλήγει σε μεγαλύτερο τελικό βάρος.»

Παραμονεύουν κίνδυνοι…
Μια υπερπρωτεϊνική δίαιτα είναι παράγοντας κινδύνου για την εμφάνιση παθήσεων, όπως η νεφροπάθεια, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, και διαταραχών όπως η αυξημένη χοληστερίνη, το ουρικό οξύ, η ηπατική δυσλειτουργία, οι διαταραχές του εντέρου κ.ά.

Από άτομα που ακολουθούν τέτοιου είδους δίαιτες έχουν αναφερθεί έντονα επιθετικές και καταθλιπτικές τάσεις, καθώς επίσης και αίσθημα αδυναμίας, ζαλάδες και κόπωση. «Οι δίαιτες εξπρές προκαλούν μείωση του βασικού μεταβολισμού, λόγω της απώλειας μυϊκού ιστού. Όταν ακολουθούνται για μεγάλα χρονικά διαστήματα, μπορούν να προκαλέσουν έλλειψη μικροθρεπτικών συστατικών. Επιπλέον, ο αυστηρός περιορισμός δημιουργεί μεγαλύτερη επιθυμία για παρασπονδίες γιατί δημιουργούνται στερήσεις.
Σε αυτό το σημείο, είναι σημαντικό να τονίσουμε πως επειδή συχνά, οι στερητικές δίαιτες δεν καλύπτουν τις ανάγκες σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, απαγορεύεται αυστηρά η χρήση τους από παιδιά, εφήβους ή άτομα με σοβαρά προβλήματα υγείας. 
Επίσης, σε αυτές τις δίαιτες δεν παρέχεται καμία διατροφική εκπαίδευση και η σταθεροποίηση του βάρους είναι πολύ δύσκολη, με αποτέλεσμα να ξαναπαίρνουν τα κιλά και μάλιστα πολλές φορές πολλά περισσότερα απὄσα είχαμε πριν ξεκινήσουμε την δίαιτα.

Τα συχνότερα λάθη
Για τη διαμόρφωση ενός προγράμματος ρύθμισης βάρους απαιτείται αξιολόγηση των διατροφικών συνηθειών, του επιπέδου φυσικής δραστηριότητας και της σύστασης του σώματος του ατόμου. Δυστυχώς, τις περισσότερες φορές, κάνουμε το λάθος να παραλείπουμε γεύματα, θεωρώντας πως έτσι μειώνουμε τις θερμίδες που καταναλώνουμε. Όμως ο μεταβολισμός μας λειτουργεί καλύτερα μόνο όταν υπάρχουν συχνά και μικρά γεύματα, αντί μόνο ενός μεγάλου γεύματος!

Ένα δεύτερο και συχνό λάθος είναι πως αποφεύγουμε σκόπιμα τροφές που τις θεωρούμε παχυντικές, η ουσία όμως δεν βασίζεται στο τι καταναλώνουμε, αλλά στην ποσότητα. Είναι λάθος, λοιπόν, να θεωρούμε πως η σοκολάτα απλώς παχαίνει. Ακόμη και τα λαχανικά ή τα φρούτα αν υπερκαταναλωθούν μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους.
Απίθανο και όμως αληθινό!
Τέλος, αγνοούμε τελείως τη φυσική μας δραστηριότητα. Και όμως, έρευνες[1] έχουν αποδείξει πως π.χ. με απλό περπάτημα μισής ώρας καθημερινά, μπορούμε να επιταχύνουμε την απώλεια βάρους.

Τι χρειάζεται να προσέξουμε:

1. Να μην ακολουθούμε από μόνοι μας ένα υποθερμιδικό διαιτολόγιο, γιατί μπορεί να οδηγήσει μακροπρόθεσμα σε σοβαρά προβλήματα υγείας.

2.Να μην στοχεύουμε στην ακαριαία απώλεια βάρους. Ας βάλουμε ρεαλιστικούς στόχους. Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν!

3. Να μην παραλείπουμε γεύματα ούτε και το πρωινό μας.

4. Ας μην πανικοβάλλόμαστε όταν η ζυγαριά «κολλάει». Είναι απολύτως φυσιολογικό για κάποιο διάστημα να μην αποβάλλουμε τόσο βάρος όσο θα θέλαμε, Το διάστημα π.χ. πριν την έμμηνο ρύση υπάρχει κατακράτηση υγρών, άρα είναι λογικό να μην δούμε την ζυγαριά να κατεβαίνει. Επίσης, κάποιες φορές μπορεί να έχουμε καταναλώσει μεγάλες ποσότητες υγρών και να φαινόμαστε βαρύτεροι ενώ δεν είμαστε πραγματικά.

5. Θα ήταν καλό να μην αποφεύγουμε να τρώμε έξω με φίλους. Θα μπορούσαμε να επιλέξουμε στην έξοδό μας στο εστιατόριο ένα κρεατικό ή ένα ψάρι που θα συνοδεύεται πάντα από πράσινη σαλάτα.

6. Ας μην τιμωρούμε τον εαυτό μας αν υποκύψουμε σε μια παρασπονδία. Η σωστή διατροφή δεν είναι καταναγκαστικό έργο, αλλά τρόπος ζωής. Ας το χαρούμε !

7. Ας μην αμελούμε την άσκηση. Το ισοζύγιο ενέργειας, το να δαπανάμε δηλαδή περισσότερη ενέργεια από εκείνη που προσλαμβάνουμε είναι το «κλειδί» για μια επιτυχημένη απώλεια βάρους.

 

πηγή

 

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο